Ikinci dunya savasi daha biter bitmez savasin seyri hakkinda alternatif tarih hikayeleri, Nazilarin yahut Japonlarin savastan galip ciktigi veya savasi baska bir sekilde baska yerlerde surdurdukleri fantastik eserler verilmeye baslanmistir. Ilk baslarda roman ve hikayelere konu olan bu tema baska medyumlara da sicrayarak bugun adeta kendi basina bir alt-tur yaratmistir. Bunlardan bu aralar en populer olani Amazon Prime dizisi sayesinde meshur olan "The Man in the High Castle"dir sanirim (benim favorim "The Boys from Brazil" filmi)
Gregory Peck ve Laurence Olivier filmlerinden ornek vermeye basladiysak yaslandik sayilir mi acaba ? |
CR da elbette ikinci dunya savasini enine boyuna ele almistir; Nazilerin occultizme ilgisi ve esoterik Thule Society ile olan iliskisine odaklanan Hellboy evreninden, Nazilerle savasmak icin gelistirilen /ortaya cikan ilk super kahramanlara dek.
Hellboy'un Nazileri |
Uber iste bu iki cizgi uzerinde yuruyen oldukca riskli bir cizgi roman: Naziler tam yenilmek uzere iken, hatta Muttefikler Berlin'e girmisken-Hitler intihar etmek uzereyken son koz olarak uzun suredir gelistirdikleri son silahlarini sahaya surerler: "Captain America" benzeri gelisitirilmis, insanustu yeteneklerle donatilmis ustun-insanlar (übermenschen).
Naziler icin bu tarihsel olarak gercek olan iki hedefin ayni anda/ayni aracla kurgusal olarak CR evreninde gerceklesmesidir: Hem ideolojileri dogrultusunda insan-otesi superinsanlari yetistirmeyi basarirlar hem de savasa son verecek yahut akisini degistirecek super silah yapma hedeflerine ulasirlar.
"Uber"ler savasin akisini hemen degistirirler lakin muttefikler de kendi uberlerini sahaya surmekte gecikmezler; savasin sonraki evrelerindeki taktiksel gelismini degistirirler zira ayni farkli savas makinalarinda oldugu gibi (ucaklar, tanklar, toplar) degisik turleri, ve her turun zaaflari-guclu yonleri vardir. Bunlarin konvasyonel silahlarla etkilesimiyle-birlikte kullanimiyla savas sirasinda olabilecekler kombinasyonu inanilmaz bir sekilde artar.
Serinin yaraticisi Kieron Gillen hem bu stratejik olasiliklari cok iyi degerlendirmekte hem de ikinci dunya savasini gayet detayli bir sekilde incelemis ve tarihi kisilikleri, gercek cografyalari, mekanlari, silahlari da senaryoya ustalikla adapte etmekte. Uberler icin buldugu Almanca isimler de harika (Panzermensch, Blitzmensch vb) Cizer Caanan White'in performansi ise inanilmaz; belki "The Boys"dan beri gorebileceginiz en urkunc, en "gore" sahneleri (senaryonun tabiati geregi) ustalikla resmetmetmekte:
Gelelim bahsettigimiz riske; bilindik superkahraman hikayesini, Hitler'e yumruk atan Kaptan Amerika resmini ters-yuz etmek; Nazilerin ellerine superaskerler vermekte bir beis yok elbette. Ama bu super insanlari oldukca karizmatik, amblemler ve deri uniformalar esliginde, adeta mitolojiden firlamis kusursuz tanrisal fizikleri ve gucleriyle resmedince CR ister istemez Nazizm propagandasi yapmakla ve Nazi estetigini yuceltmekle suclanmis.
Gillen bunu kesin bir dille reddetmekte; kaldi ki seriyi resimleyen Caanan White ise bir siyahi. Ustune ustluk albumde bunca savas, kiyimin icinde escinsellerin konumu, Amerikan ordusunda-burokrasinde savasa surmelerine ragmen siyahilere karsi duyulan guvensizlik, ya da Hitler'in demogojilerine aklini teslim etmemis Almanlarin varligi gibi incelikler de yer almakta.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder